IMG-20161116-WA0021

לו"ז שבועי

חג הסיגד

November 06, 2018

ביום רביעי ה7.11 ציינו במכינת ארז אור יהודה את חג הסיגד. בחרנו לציין את היום בירושלים בהדרכתה של ריקי מרשה רכזת עמותת ״זינוק בעלייה״ בירושלים. התחלנו את היום בהשתתפות בתפילות בטיילת ארמון הנציב יחד עם בני העדה האתיופית ושמענו הרצאה מפי שירה שאטו- ״סיגד בין שימור לחידוש המסורת״. משם המשכנו להר הרצל לסיור מרתק בנושא ״מזכרון אישי לזכרון לאומי״ ושוחחנו על משמעות חג הסיגד והעדה האתיופית כחלק מהחברה הישראלית. בערב התכנסנו במכינה לערב תרבות- התכבדנו במאכלים מסורתיים ורקדנו יחד ריקודים אתיופיים. היום יום מעשיר,מעניין וחוותי שאותו הובילו חניכי המכינה. ​

חפירות אריכיאולוגיות

November 12, 2018

יצאנו לשבוע עבודה בחפירות ארכיאולוגיות. המכינה נחלקה לעבודה בשני אתרי חפירה; האחד בגן דרום, חפירה שנפסקה בגלל המצב הבטחוני וחפירת הצלה ביפו. הקבוצה של גן דרום התארגנה, עם הוודע להם על ביטול החפירה, להתנדבות עירונית במועדונית קדימה והקבוצה שחפרה ביפו, באתר מהתקופה האיסלמית המוקדמת, התרגשה מאוד כשמצאה באתר כד שלם ושני מטבעות!

התנדבות חקלאית בשומר החדש

November 18, 2018

​יצאנו להתנדבות בעבודה חקלאית. במהלך שעות היום, עבדנו במשק חקלאי בתל עדשים ולמדנו על ארגון "השומר החדש" והקשיים איתם מתמודדים החקלאים במדינה. ובמשמרת הלילה שמרנו על השדות.

סיירת מעשים טובים

October 24, 2018

השבוע הקמנו במכינה סיירת מעשים טובים המכוונת להתנדבות עבור תושבי אור יהודה. השבוע צבענו מועדונית רווחה אחת וסייענו להקים גינה באחרת ( :

הרצאת אורח במכינת ארז

September 26, 2018

השבוע התארחו במכינה האלוף במילואים טל רוסו, רוסו סיפר למכינסטים את סיפור חייו, התמודדויות שחווה ודיבר על כלים לפיקוד ומנהיגות. האורח השני היה תא"ל במילואים יובל חלמיש שהיה קצין חיל מודיעין שדה ראשי וקצין מודיעין ראשי והיום משמש מנכ"ל כפר נהר הירדן. יובל חלמיש דיבר עם המכינסטים על מבנה הצבא ואופן תפקודו, על ערכי צה"ל ועל מלחמת שלום הגליל מנקודת מבטו של קצין בחטיבת הצנחנים. היה מרתק לפגוש אנשים בעלי שיעור קומה כשלהם.

סדרת צל

January 22, 2018

אנחנו המכינסטים במכינת "ארז" באור יהודה עברנו סדרה משמעותית הנקראת סדרת צל.

במהלך הסדרה ליווינו במשך יומיים דמויות משמעותיות שמשפיעות על החברה הישראלית: חברי כנסת, שופטים, אנשי רפואה בכירים, אנשי עסקים, פעילים חברתית ועוד. למדנו ואימצנו חלק מהתכונות והמעשים החיוביים שעשונ לאורח חיים.

ללא ספק זאת הייתה סדרה מהנה, מעשירה ואחת מהחוויות הכי משמעותיות שחווינו במכינה בכלל.

שבת חרדים

January 28, 2018

את השבת הזאת סגרנו אצל משפחות חרדיות, בהר נוף, דיברנו איתם על החיים שלהם ושלנו.

בשבת זאת נוכחנו לגלות דברים חדשים שלא ידענו לפני על העולם החרדי.

הייה טעים וכיף לא רגיל , בכל זאת לא בכל יום יצא לכם להתארח אצל משפחה חרדית

סדרת ניווטים בג'וליס

November 16, 2017

בשבוע ניווטים נסענו לכפר הדרוזי ג'וליס, התארחנו אצל מכינת ארז שמתגוררת בכפר זה ממש
בשבוע זה למדנו לנווט תחת לחץ. חולקנו לחוליות, כל חוליה הייתה צריכה לבנות את המסלול הכי  קצר, יעיל ופשוט על מנת להגיע לנקודת הציון אותה קיבלה
התחושה שליוותה אותנו כשהצלחנו להגיע לנקודת הציון הייתה מספקת וכיפית במיוחד. תתכוננו לשבוע למידה חוויתי ומשמעותי במיוחד

סמינר פיקוד והדרכה

October 07, 2017

בסמינר פיקוד והדרכה, שארך כשלושה ימים, כל אחד מן המכיניסטים התנסה בהעברת שיעור באורך של 15-30 דקות

במהלך הסמינר המכיניסטים צברו ניסיון וכלים בתחום ההדרכה והפיקוד ונהנו מהרצאות חוץ של אנשים עם עבר בתחומים אלו כמו טל רוסו

היה מלמד ומעניין מאוד

סרטי המכינה מגיעים לשני הפסטיבלים הגדולים בארץ!

July 12, 2017

סרטו של מוטי שלום, "בית" בוגר מחזור ב', התקבל לפסטיבל ירושלים . לפסטיבל הוגשו 123 סרטים ורק 17 עלו למסגרת התחרות יצירה צעירה. סרטם של לאקה מלדה, ברוך אדמה ויניב טרונך "בן ישראל" התקבל לתחרות דוק צעיר שהיא חלק מפסטיבל דוקאביב, הפסטיבל הדוקומנטרי החשוב במדינת ישראל. כל הכבוד

יום הפנינג

January 23, 2017

בתאריך ה25/1/17 יום חמישי בשעה 17:00 יתקיים הפנינג גדול: דוכני אוכל ומשחקים,דיג'יי ומוזיקה,דוכני ספורט,איפור ותכשיטים,אימוץ בעלי חיים ועד

:טל' לבירורים

גלי 054-7588298 | חן 054-9233661

כל הרווחים מאירוע מיועדים לתרומה*

יום גיבוש למכיניסטים

December 21, 2016

אחרי שבועות עמוסים ומאתגרים שבוע טירונות, עבודה, הישרדות ועוד. יצאנו ליום גיבוש ב-

breakout פ"ת. נכנסנו לחדרי בריחה ובהם שיתפנו פעולה, עבודנו כצוות, פיענחנו חידות והכי חשוב הצלחנו לברוח ( :

שבוע השרדות

December 03, 2016

מה זה שבוע הישרדות? זה אומר לשרוד בקור, בלילה, בעייפות ובתנאי שטח לא פשוטים!
חמישה ימים של ניווטים באזור שדה בוקר, תרמילים על הגב 15 ק''ג , ניווטים מנ"צ לנ"צ. ארבעה מכיניסטים בכל חוליה נשאו את הציוד והמזון על גבם ולמדו טכניקות של הישרדות בתנאי שטח לא פשוטים. ביום רביעי חברו כל הקבוצות יחד ובחמישי בבוקר יצאנו למסע האחרון. נווטנו לבד ללא אנשי צוות, לנקודה האחרונה במסע - קבר בן גוריון בשדה בוקר. שם, התקיים טקס הסיום מלווה בתחושת ניצחון והתגברות!
 כל הכבוד!

שבוע עבודה

November 26, 2016

בתאריך 27/11/16 יצאו המכיניסטים לשבוע עבודה באתר החפירות עדרנו, חפרנו, הזענו ומצאנו חרסים של כדים

שבוע טירונות בבא''ח צנחנים 35

November 13, 2016

לאחר סגירת שבת נפלאה שהמכינסטים ארגנו מאפס, התחיל שבוע חדש שכולו מתעסק במשמעת ברזל, עמידה בזמנים, למידה רחבה יותר על המערכת הצה''לית, ובעיקר טעימה קטנה ממה זה בכלל טירונות אמיתית בקרבי. בשבוע זה שני הצוותים של מכינת ארז אור יהודה עברו מגוון פעילויות מאתגרות ומעצימות כגון סימולטור ירי, בוחן מסלול של לוחם בצנחנים, מגוון שיעורים על נשקים, שיעור מע''רים, הסוואה בשטח, ומסע אלונקות. חצי מהשבוע המכינסטים העבירו במאהלים ענקיים, כשאת החצי השני העברנו בשטח, חשוב לציין שהאוכל שהיה זמין למכינסטים במהלך כל השבוע היה מנות קרב ושקיות לחם בכל ארוחה.

שבת בירושלים

November 11, 2016

אז מה יש לנו לספר לכם ..
סגרנו שבת בעיר הקודש , בעיר הבירה פגשנו עוד סוג אוכלוסיה בארץ בסיור מדהים לתחילת שכונת מאה שערים . התארחנו בבית אליאנס בירושלים היה ניפלא. טיילנו בעיר העתיקה ובכותל ובשוק מחנה יהודה כמובן. שבת מדהימה עם מכינה מדהימה הרגשנו את תחושת הקדושה שחלקנו הגדול הלכו להתפלל בשישי בערב בכותל מה שלא קורה לנו בכל יום. נהנו ,צחקנו ,חשבנו ,הרגשנו והתרגשנו .
והכל בהובלת 2 מכיניסטים מדהימים שעבדו ועמלו שעות רבות מזמנם במכינה על תכנון השבת .  ועכשיו אחרי שבת מנוחה אנו בדרך לשבוע טירונות מאתגר במיוחד בא"ח 35 צנחנים להכיר את הצבא יותר לעומק ויותר להתבונן מקרוב .

ערב כישרונות

November 07, 2016

המכיניסטים של ועדת תוכן ותרבות הרימו ערב כישרונות לכל המכינה

בערב זה הופתענו לגלות כישרונות יוצאים מן הכלל: שירה,נגינה,להטוטים ועוד

''יום ספורט מכינות ''ארז

October 25, 2016

בתאריך 26.10.16 התקיים בפארק גני יהושע בת''א יום ספורט בו השתתפו כל מכינות ארז: לוד, ב''ש,ירושלים, ג'וליס ואור יהודה. במהלך היום התחרנו בתחנות שונות: ריצת אלונקות, חידון בתנועה, מריצה, משיכה בחבל, מרוץ 6על 6, זחילות, מחניים וכדור זוהר, המשחק המוכר מבית אחריי! בסוף היום שמחנו לפגוש את תורמי המכינות ואת מנכ"לית אחריי ענבר הרוש

''ים אל ים''

October 06, 2016

בתאריך 7.10.2016 יצאו מכיניסטים של מכינת ארז אור יהודה למסע ים אל ים מנחל אכזיב אשר באזור צפת עד הכינרת. אחד המסעות היפים בארצנו אשר נמשך כ 4 ימים. מנופי הגליל המערבי מטפס נחל אכזיב אל הרי מירון ויורד בנחל עמוד עד אזור חופי הכינרת. ביום הראשון הלכנו כ6 ק''מ, ביום השני כ10 ק''מ, ביום השלישי כ12 ק''מ וכך גם ביום הרביעי ובסך הכל הלכנו כ40 ק''מ. המסע היה מאוד פיזי, הציוד על הגב והליליות היו קרים. במהלך המסע סגרנו שבת ברמת מגשימים, עם קידוש מכינתי וערב חברתי

שבוע ניווטים והלינה בבית ג'אן

September 20, 2016

סדרת ניווטים כוללת שיעורי הכנה, קריאת מפה עבודה עם מצפן מד קורדינטות ואזימוט וימי שיא בהם יומיים בהם ניווטנו בעצמנו.

דנה: בהתחלה היה לי קשה. לא הבנתי איך קוראים מפה, אבל לא וויתרתי לעצמי הלכתי לאלו שמבינים יותר, הסבירו לי ובסוף הצלחתי וזו תחושה מספקת.

ממיט: ראינו חזירי בר, זה היה מדהים. טיפסנו, על הרים, קיבלנו ידע היינו על הפסגה כמעט נגעתי בענן.

ברקו: בהתחלה היה קשה אך הצלחנו לסיים בהצלחה את הניווטים.

לאקה: סבבה רצח

טקס פתיחת מכינת ארז מחזור ב

September 14, 2016

טקס פתיחת השנה מסמן את תחילת הדרך, התאספות של המכינסיטים משפחותיהם, השותפים לבניית המכינה: עיריית אור יהודה בראשות ליאת שוחט, עמותת צימאון, אחריי והסוכנות היהודית. כולם מברכים ומתרגשים עם ההתחלה של המחזור החדש

שבוע טירונות / עדי ושי

January 01, 2020

שבוע טירונות הוא חוויה מדהימה ומלאת עוצמה. אתה נקלע לתכנית אימונים צבאית במסגרת המכינה, שבוע המדמה ב-100% טירונות אמיתית. ישר כשהגענו לבסיס עלה המפקד שלנו לאוטובוס וכך התחיל שבוע קשה מאוד אך מלא תוכן ועשייה.  במסגת השבוע הבנו מהי משמעת צבאית, עמידה בזמנים, רעות וכבוד הדדי. בנוסף נכחנו בהרצאות בהרצאות ושיעורים רבים שהעשירו את הידע הכללי והצבאי שלנו, עברנו סימולציית ירי, בוחן מסלול, בוחן בר-אור ועוד... השבוע הזה מלמד אותך על עצמך ועל חבריך דברים שלא ידעת לפני השבוע הזה מביא אותך לקצה גבול היכולת ואחרי שבוע כזה אתה מבין שהכל בראש.

שורדים את שבוע הישרדות / בתאל

December 05, 2015

שבוע הישרדות זה אחד הסדרות היותר קשות שהיו לנו במכינה. כל אחד עמד במבחן בשבוע הזה כי היינו אחראים על עצמנו כל חוליה הסתדרה לבד. במהלך היום יום בלי מדריכים ובלי ראש המכינה זה היה שבוע אינטנסיבי וקשה מאוד. היינו צריכים לנווט עם 5-4 חברים בקבוצה , ולא תמיד הסתדרנו היו מלא מריבות והיו רגעים קשים אבל הרגעים האלה כמו שהם קשים ככה הם גם לימדו אותנו לעזור אחד לשני. בלילות הקרים שהקור היה מקפיא ושום בגד לא הספיק, התגבשנו והתחממנו ביחד בשביל לצמצם את הקור. בסוף השבוע בלי לשים לב למדנו באופן טבעי להיות יותר קשובים ומתחשבים אחד בצרכים של השני. הסדרה גרמה לנו להאמין בעצמנו יותר, לפני הסדרה לא הייתי מאמינה שאני יכולה לעלות על צוק עם משקל כבד כל כך ולרדת בשיא הפחד במזג אוויר מאוד קר. לא תמיד היה מספיק אוכל אבל זה לימד אותי איך לשרוד למרות כל הקושי . לשבוע הזה הייתה השפעה גדולה מאוד , לדעתי אחד מהשבועות היותר משמעותיות שעברנו במכינה.

שבוע עבודה- כי עצלנים אנחנו לא! / עמית מימוני

November 21, 2015

לי ולרובנו יצא לעבוד בעבודות שונות ומשונות אבל חפירות ארכאולוגיות זהו תחום שלא חשבתי על הכיוון שלו בכלל. שהגענו לאתר הארכאולוגי והסבירו לנו על העבודה לא הבנתי מה הם רוצים מאיתנו. העבודה היא פיזית וקשה אך באותו זמן גיליתי שהיא מאוד מרתקת. מה שדחף אותי להמשיך בעבודה זה שאחרי מאות דליים של חול, אבנים וחרסים פתאום אתה מוצא מטבע ולרגע אתה מרגיש כאילו זכית בלוטו !!!

ראש העיר ליאת שוחט ושלמה ארצי בטקס פתיחת המכינה

October 06, 2015

טקס הפתיחה התקיים חודש אחרי תחילת המכינה. בטקס הצגנו וסיפרנו על חיי היום יום שלנו במכינה . לטקס הגיעו חברים , בני משפחתנו ואנשים חשובים שיש להם חלק גדול בקיומה של המכינה שלנו . הטקס היה מרגש מאוד ראש העיר ברכה ופרגנה ושלמה ארצי הזמר האהוב עליי בעולם הגיע לראות ולפגוש אותנו. כבוד!

רוצו על זה ! יום ספורט ! / אוריאל

October 20, 2015

אם אתם כאלה שאוהבים ספורט ויש לכם ראש יצירתי אז היום הזה שלכם!

ביום ספורט המכינסטים יוצרים תחנות שמבוססות  על ספורט , ובניית משימות ובעצם כל היום הזה הוא יום גיוסים שמטרתה היא גיוסים ולהראות את המכינה    ואת המכיניסטים.

אני ביום ספורט בניתי כמה תחנות והפעלתי כמה קבוצות ונהניתי לראות ולתת משוב על עמידה בשמשימות ולראות שיתופי פעולה.. בשבילי היום הזה העמיד אותי במבחן לחץ כזה שבנוי על בניית פעילות גדולה של יום שלם בקצת זמן. האתגר בשבילי הוא לעשות פעילות טובה שתהיה יצירתית ואוטנטית , כזו שלא מכירים ובכל זאת תהיה מזמינה ! ממליץ מאוד לחובבי הספורט והלוגיסטיקה   : )

סדרת מתחברים

September 28, 2015

סדרת מתחברים הייתה מעניינת, גם בגלל שזאת היתה ההתחלה וזה קצת מלחיץ וגם בגלל שזאת סדרה שהתחילה קשה ונגמרה טוב. הסדרה גרמה לנו להתחבר אחד עם השנייה ולימדה אותנו על עדות ודתות שונות בארץ, קהילות ומנהגים. טעימה קטנה מהתרבויות של ישראל: מנהגי העדה האתיופית ומעגל שיח עם החבה החרדית ועוד..

הצגה בקאמרי

November 11, 2015

קצת תרבות לא הזיקה לאף אחד, נוסעים לת"א לראות הצגה של מולייר "גם הוא באצילים" בכיכובו של קושניר

Please reload

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.